16 Apr 2008

River Spey - Carron - April 2008


I april 2008 var jeg invitert til Carronvaldet i river Spey i Skottland. Avreisedagen var 6. april fra Gardermoen. Må si jeg ble litt skeptisk da jeg hørte at London Heathrow var stengt p.g.a. store snømengder. Flyene ble kansellert. Men jeg skulle jo ikke til London, men til Edinburgh. Rett etterpå ringer kameraten min fra Skottland og forteller meg at når han skal hente meg på flyplassen vil han stille med 8 Huskyer og slede. Snøen laver ned Men flyet mitt var ikke innstilt og når jeg landet i Edinburgh var snøen borte og kameraten min stilte med bil og ikke Huskyer.

Så la vi ut på tur nordover til river Spey. Han skulle kjøre meg opp dit og så skulle han dra tilbake til Edinburgh. På turen oppover måtte vi innom og få oss litt typisk skotsk mat – Kentucky Fried Chicken. Turen oppover gikk fint. Vi kom til utspringet av river Spey – Cairngorm og Cromdale Mountains. Det var snø i fjellene og snø langs vegen.








No comments:

Post a Comment